Z pasji do informacji

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News | ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA
Oficjalny serwis informacyjny polskiej żeglugi śródlądowej.

  • Kończy się sezon nawigacyjny na Wielkich Jeziorach Mazurskich

    Od wtorku zamknięty będzie szlak żeglugowy Wielkich Jezior Mazurskich - poinformowało Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Zakończenie sezonu nawigacyjnego nie oznacza zakazu żeglugi, ale od tej pory wodniacy pływają na własną odpowiedzialność.

    Komunikat nawigacyjny o zamknięciu dla żeglugi szlaku żeglugowego systemu Wielkich Jezior Mazurskich przed sezonem zimowym wydał Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

  • Prezydent podpisał ustawę reorganizującą służby wodne

    Wody Polskie przejmą uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa nad śródlądowymi drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowym. Prezydent podpisał nowelizację Prawa Wodnego - poinformowała we wtorek Kancelaria Prezydenta. Nowe przepisy mają zapewnić stabilne źródła finansowania Wodom Polskim. Nowela przewiduje również rozwiązania usprawniające postępowania administracyjne.

  • Plac budowy przekopu Mierzei Wiślanej zostanie przekazany wykonawcy w piątek

    Plac budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną zostanie przekazany wykonawcy w piątek - poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska. Nową drogę wodną łączącą Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym wybuduje za 992 mln zł polsko-belgijskie konsorcjum NDI i Besix.

    "Plac budowy formalnie zostanie przekazany w piątek. Termin rozpoczęcia prac będzie nam znany po przedstawieniu przez wykonawcę

  • Budowa zbiornika Racibórz Dolny. Zmienili bieg Odry

    10 października na placu budowy zbiornika Racibórz Dolny gliwickie Wody Polskie wraz z wykonawcą robót budowlanych, czyli konsorcjum firm Budimex S.A. i Ferrovial Agroman S.A zmieniły bieg rzeki Odry, przepuszczając jej bieg przez budowlę przelewowo-spustową.

    To największa inwestycja przeciwpowodziowa w Polsce. "W wyniku 'przepięcia' rzeki na kluczowy obiekt hydrotechniczny powstającego zbiornika, woda popłynęła kanałem doprowadzającym do przęseł budowli, by po ich przekroczeniu trafić do kanału odprowadzającego i następnie do Kanału Ulgi" - informują wykonawcy.

  • Gróbarczyk: wkrótce prace pod kątem wielofunkcyjności zbiornika Racibórz

    Zakończenie budowy suchego zbiornika Racibórz Dolny to jednocześnie rozpoczęcie kolejnego etapu: przekształcenia go w zbiornik mokry, m.in. pod kątem doprowadzenia Odrzańskiej Drogi Wodnej do Ostrawy - powiedział w czwartek na placu budowy szef MGMiŻŚ Marek Gróbarczyk.

    Tego dnia przy głównym obiekcie inwestycji, tzw. budowli przelewowo-spustowej, przeprowadzono operację hydrotechniczną, polegającą na zmianie biegu Odry w czaszy zbiornika.

  • Śródlądowe drogi wodne pokazują przydatność - wielkogabarytowe wyposażenie dla huty KGHM

    KGHM Zanam - spółka należąca do Grupy Kapitałowej KGHM dostarczyła wieże o ponadgabarytowych rozmiarach i wadze do Huty Miedzi Legnica. Największy z transportowanych elementów miał ponad 16 metrów długości, a całość ładunku liczyła 40 metrów długości. Zostały one przewiezione na trasie: Istambuł (Turcja) - port w Szczecinie -️ Odra -️ port rzeczny w Malczycach -️ Huta Miedzi Legnica.

    Powyższe zadanie logistyczne nie zakończyłoby się sukcesem gdyby nie zaangażowanie i współpraca różnych rodzajów służb i instytucji, takich jak: GDDKiA, Przedsiębiorstwo Wody Polskie, PKP, Policja, specjalistyczna firma transportowa, firma świadcząca usługi transportu barkami, zarządcy dróg lokalnych na trasie przejazdu, którym serdecznie dziękujemy za pomoc w realizacji tego skomplikowanego zadania

  • Niepołomicki skład solny

    Olbrzymi skład solny i budynki dodatkowe znajdowały się wzdłuż brzegu Wisły, mniej więcej w miejscu obecnego składu budowlanego i Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego przy ul. Kolejowej. Na mapach, które pokazał w czasie spotkania Pan Krzysztof można było zobaczyć jak ważna była to inwestycja.

    Skład niepołomicki należał obok składów w Kazimierzu, Uściu i Sierosławicach, do głównych składów solnych funkcjonujących w XVIII wieku. Przetrwał okres rozbiorów i rządów austriackich, funkcjonując do drugiej połowy XIX wieku. W 1811 r. rozpoczęto budowę nowego portu w Niepołomicach, która została ukończona w 1819 r.


wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka

Reklamy


It seams that module Activation (mod_jstats_activate) is not installed correctly. Please refer to JoomlaStats extension installation problem page.