Z pasji do informacji

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News | ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA
Oficjalny serwis informacyjny polskiej żeglugi śródlądowej.

  • MGMiŻŚ: Drogi wodne mają duży potencjał, by odciążyć ruch kołowy

    Resort odpowiedzialny za żeglugę śródlądową zauważa, że transport towarów rzekami może istotnie odciążyć polskie drogi. Zamierza więc zwiększyć znaczenie dróg śródlądowych, przede wszystkim Odry i Wisły. Prace nad programem rozwoju tej gałęzi transportu mają zacząć się mniej więcej za rok.

    Ambicją resortu ma być rozszerzanie listy odcinków dróg wodnych wpisanych do programu TEN-T (dziś figuruje tam tylko jeden około stukilometrowy odcinek od Szczecina do połączenia z drogami wodnymi Niemiec). Rząd chciałby, by za korytarze międzynarodowe uznano m.in. kolejne polskie fragmenty połączenia Morze Północne – Bałtyk.

  • Rozpoczęto prace na opolskim odcinku Kanału Gliwickiego

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie rozpoczęło drugi etap modernizacji śluz Kanału Gliwickiego. Jak poinformowano na wtorkowej konferencji prasowej w Sławięcicach, koszt przebudowy opolskiego odcinka kanału to 70 mln zł.

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie realizuje II etap projektu modernizacji śluz Kanału Gliwickiego – jedynej w kraju takiej drogi wodnej,

  • Gróbarczyk: koncepcja udrożniania drogi wodnej z Warszawy na Mazury będzie na jesieni

    Na jesieni ma być znana koncepcja udrożnienia drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie. Mówił o tym w poniedziałek w Ostrołęce minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

    Minister powiedział, że postępowanie na wybór wykonawcy koncepcji połączenia stolicy z Mazurami zostało już zakończone. „Część gruntów została już przekazana nam w zakresie realizacji tej koncepcji. Będzie ona gotowa na jesieni” - zapowiedział.

  • Po burzy na Kanale Elbląskim osunęła się skarpa. Szlak zamknięty dla części jednostek

    W wyniku gwałtownej burzy, jak przeszła nad województwem warmińsko-mazurskim w nocy z soboty na niedzielę, doszło do uszkodzenia skarpy na Kanale Elbląskim w miejscowości Małdyty. Szlak żeglowny dla części jednostek pozostaje zamknięty - podały w poniedziałek Wody Polskie.

    Jak poinformował PAP rzecznik Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Gdańsku Bogusław Pinkiewicz, osuwisko spowodowało utrudnienia w żegludze. Szlak żeglowny dla jednostek o zanurzeniu większym niż 0,70 m pozostaje zamknięty do czasu usunięcia osuwiska.

  • W Gdańsku rozpoczął się proces kapitana statku, który przepłynął pod opuszczaną kładką

    Przed Sądem Rejonowym w Gdańsku rozpoczął się w czwartek proces Marka W., kapitana statku wycieczkowego, który w lipcu 2017 r. na Motławie przepłynął tuż pod opuszczanym betonowym przęsłem zwodzonej kładki.

    Do incydentu doszło 25 lipca 2017 r. na Motławie w Gdańsku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski Danuta. Jednostka poruszała się w kierunku przystani Zielona Brama.

  • Gróbarczyk: w lipcu chcemy wskazać wykonawcę przekopu Mierzei Wiślanej

    Pod koniec maja otwarto oferty od potencjalnych wykonawców nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym. Wpłynęło sześć ofert, ceny zaproponowane przez inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,1 mld zł. Resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy chciał przeznaczyć ponad 718 mln zł. Nie będzie nowego przetargu na przekop Mierzei Wiślanej - powiedział PAP minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Dodał, że w lipcu ma zostać wskazany wykonawca budowy, a na jesieni podpisana z nim umowa.

  • Pierwszy na świecie statek rzeczny napędzany wodorem

    ABB dostarczy rozwiązanie w zakresie zasilania i napędu do nowo budowanego statku wykorzystującego technologię wodorowych ogniw paliwowych.

    Finansowany przez UE projekt FLAGSHIPS zakłada budowę dwóch komercyjnych statków bezemisyjnych, przeznaczonych do transportu śródlądowego i operacji morskich bliskiego zasięgu. Oba statki będą napędzane wodorem generowanym z energii odnawialnej. Projekt ma być punktem wyjścia dla kolejnych inicjatyw, które będą rozwijać bezemisyjną żeglugę w Europie.


wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka

Reklamy


It seams that module Activation (mod_jstats_activate) is not installed correctly. Please refer to JoomlaStats extension installation problem page.